روانشناسی تبلیغات و ارتباطات اقناعی ویدئو
تهران-ایرنا- تبلیغات در رسانهها با هدف اقناع مخاطب برای قبول یک عقیده و یا خرید یک کالا انجام میشود و رسانه تمام تلاش خود را انجام میدهد تا با بهکارگیری روشهای روانشناسی تبلیغات، مخاطب را با خود همراه کند. گاهی تأثیرات تبلیغات، بسیار نامحسوس و اندک است اما با تکرار آن مخاطب کارآمدی محصول یا عقیده موردنظر را بهصورت ناخودآگاه باور میکند.
به گزارش شفقنا ، واضح است که هدف هر آگهی دهندهای از تبلیغات، تحت تأثیر قرار دادن و اقناع مخاطب برای خرید یک محصول یا قبول یک باور است. رسانهها برای رسیدن به این مقصود از روشهای روانشناسی تبلیغات و ارتباطات اقناعی استفاده میکنند. یکی از تکنیکهای آنها برای تأثیرگذاری، توسل به مسائل جنسی است که در سطح جهانی بسیار پرکاربرد است. البته بعضی معتقدند استفاده از جاذبههای مستقیم جنسی مانند نشان دادن یک زن نیمه برهنه در کنار ادکلن اشتباه است. چراکه توجه مخاطب را از ادکلن که محصول اصلی است منحرف میکند. در کشور ما این تکنیک تبلیغاتی بهصورت آشکار استفاده نمیشود. خوب است بدانید تأثیرات تبلیغات، بسیار نامحسوس و اندک است اما با تکرار آن مخاطب محصول یا عقیده موردنظر را بهصورت ناخودآگاه باور میکند. شوخی و طنز هم از تکنیکهای اصلی برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب در تبلیغات است. این تکنیک بیش از اینکه به تغییر نگرش مخاطب کمک کند باعث جلب توجه و علاقه مخاطب به محصول میشود.